Vanilijakiisseli

Vanilijakiisseli maistuu ihan sellaisenaan tai vaikka marjojen kera, mutta sen voi myös tuunata pikakahvilla tai suklaalla, jolloin siitä saa aivan ihanan mocca-tai suklaapuddingin. Kokeile ihmeessä, tuo moccaversio on kyllä tällaiselle kahvin ystävälle kuin minä, ihan ykkönen. Mutta jokaiselle versiolle on paikkansa :)

Moccavanukas
Moccavanukas
VANILIJAKIISSELI

 (kahdelle)

  1. Erottele keltuaiset valkuaisista ja laita keltuaiset kattilaan
  2. Mittaa kerma, makeutus ja vanilija kattilaan keltuaisten sekaan. Sekoita vispilällä sekaisin.
  3. Kuumenna varovasti liedellä koko ajan sekoittaen, jottei pala pohjaan.
  4. Heti kun seos kiehahtaa, nosta liedeltä.
  5. Anna jäähtyä hetki ja nosta jääkaappiin kylmenemään. (Mikäli teet suklaa- tai moccavanukasta, katso ensin niiden ohje) 

Ravintosisältö 1 annos

  • Energia 397 kcal
  • Rasva 41 g
  • Proteiini 5g
  • Hiilihydraatit 3g

SUKLAAPUDDING

  • 2 palaa tummaa suklaata

Paloittele suklaa kuuman vanilijakiisselin sekaan ja anna hetki olla niin suklaat pehmenevät. Sekoita tasaiseksi ja jaa kahteen annoskulhoon. Viimeistele suklaarouheella.

Ravintosisältö / annos: Energia 461 kcal, rasva 47g, proteiini 6g, hiilihydraatit 5g


MOCCAPUDDING

  • 1-2 tl murukahvia

Lisää kuuman vanilijakiisselin sekaan murukahvia makusi mukaan. Jaa kahteen annoskulhoon ja höylää suklaalastuja päälle. Anna niiden sulaa hetki ja vetele esim coctailtikulla sinne tänne tai vaikka sydämen mallinen kuvio molempiin :) Instagramista löytyy videonpätkä tästä. 

Ravintosisältö kuten vanilijakiisselissä.

Suklaavanukas
Suklaavanukas
Vanilijakiisseli
Vanilijakiisseli