Chaffle

6.2.2021

Chaffleen löytyy reseptejä jos varmasti monesta muustakin blogista, sillä niistä on tullut todella suosittuja etenkin ketogeenisella ruokavaliolla. Eikä ihme sillä se on todella yksinkertainen valmistaa eikä perusraaka-aineiden määräkään päätä huimaa, sillä niitä on vain kaksi. Tämä kahdesta raaka-aineesta valmistettava "vohveli" on täyttävä ja toimii niin aamiaisella, lounaalla, päivällisellä tai ilallisella. Koostumus on ihanan rapea ja sellaisen siitä saa juurikin vohveliraudalla, mutta onnistuu paistaa myös pannulla mikäli et vohvelirautaa omista. 

Vinkki! Chafflen voi täyttää joko sen ollessa vielä raudalla ja tehdä siitä sandwichin tai nostaa lautaselle ja täyttää siinä, riippuen haluatko lämpimät täytteet vai raikkaat esim salaattia, kurkkua ym. 

Annoksesta tulee 1 chaffle

  • 1 luomumuna
  • 1 dl juustoraastetta
  • (suolaa)


VALMISTUS: Laita vohvelirauta kuumenemaan. Sekoita ainekset pienessä kulhossa, rasvaa rauta tarvittaessa ja kaada seos vohveliraudalle, laita kansi kiinni. Anna paistua kunnes se on rapea. 

Nosta chaffle lautaselle ja laita mieleiset täytteet toiselle puolen. Käännä toinen puoli kanneksi. Nauti.


Tuunaa Chaffle!

Voit myös tuunata Chafflen jo paistovaiheessa laittamalla massasta puolet raudalle ja laita esim pepperonisiivuja, palvirouhetta tms päälle, mieleisiä mausteita ja sitten loput muna-juustomassasta. Laita kansi kiinni ja paista rapeaksi. Voi syödä sellaisenaan tai täyttää kuten edellä.

Voit myös tehdä chafflesta sandwichin: Paista chaffle kypsäksi alkuperäisen ohjeen mukaan. Laita kypsän chafflen toiselle puolikkaalle mieleisiä täytteitä, esim juustoa, kinkkua, pepperonia, tomaattia, pizzamaustetta jne ja käännä toinen puoli päälle. Laske raudan kansi alas ja paista hetki, kunnes juusto sulanut. Nauti!